From: "Bělohoubek Jaroslav" <belohoubek@××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: [gentoo-user-cs] Vzdalena plocha pomoci VNC
Date: Thu, 08 Dec 2005 17:02:29
1 Situace:
2
3 Na jednom starším počítači bez monitoru a klávesnice mám nainstalované Gentoo a pod mým uživatelským účtem ručně spuštěný vncserver na konkrétním portu s virtuální plochou (nezobrazuju si plochu standardního X.org serveru, ani tam totiž neběží).
4 Z jiných počítačů se můžu na tuto virtuální plochu dostat pomocí libovolného VNC klienta uvedením adresy server:1 (VNC display :1) a nebo přímo uvedu standardní port server:5901.
5 Pro jiného uživatele můžu spustit další VNC server (třeba jako :28), tj. na portu :5928, ale ten uživatel si pak musí pamatovat to číslo a zda už si to ručně spustil nebo ne.
6
7 Co chci:
8
9 Nenapadá vás/neznáte nějaký způsob, jak by uživatel nemusel dopředu spouštět svůj VNC server a nemusel si volit/pamatovat použité číslo portu, ale aby tohle proběhlo automaticky?
10 Tj. jen by v nějakém VNC klientovi, nebo jiném programu, který pak VNC klienta vyvolá zadal adresu na server, ten by si vyžádal jméno a heslo. Na základě toho by zjistil, zda třeba už nemám virtuální plochu spuštěnou a jenom jsem se od ní odpojil bez ukončení, a na tu mě pak přepojil, a nebo pokud bych ještě žádnou neměl, tak by mi ji nastartoval?
11
12 Díky za případné rady
13
14 JB.