From: Matthias Fechner <idefix@×××××××.net>
To: gentoo-user-de@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-de] Sound mit nForce3
Date: Tue, 11 Apr 2006 18:07:17
1 Hallo Markus,
2
3 * Markus Rennings <news@××××××××.net> [11-04-06 19:25]:
4 > Hast du es schon mal mit "aoss" (media-libs/alsa-oss) probiert?
5 > Also: `aoss skype`
6
7 dann bekomme ich die folgende Fehlermeldung:
8 aoss /opt/skype/skype.bin
9 ERROR: ld.so: object 'libaoss.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored.
10 /dev/dsp-1: Das GerÀt oder die Ressource ist belet
11
12
13 Gruss
14 Matthias
15
16 --
17
18 "Programming today is a race between software engineers striving to build
19 bigger and better idiot-proof programs, and the universe trying to produce
20 bigger and better idiots. So far, the universe is winning." -- Rich Cook