From: Peter_Merhaut@××××××××.com
To: gentoo-user-de@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-de] XFS-Stabilität
Date: Mon, 01 Aug 2005 08:20:06
1 Moin
2
3 Ich erlaube mir mal das Gentoo Handbook zu zitieren.
4
5 "XFS is a filesystem with metadata journaling which comes with a robust
6 feature-set and is optimized for scalability. We only recommend using this
7 filesystem on Linux systems with high-end SCSI and/or fibre channel
8 storage and an uninterruptible power supply. Because XFS aggressively
9 caches in-transit data in RAM, improperly designed programs (those that
10 don't take proper precautions when writing files to disk and there are
11 quite a few of them) can lose a good deal of data if the system goes down
12 unexpectedly"
13
14 Schon alleine deshalb verwende ich es nur auf Datenpartitionen und da auch
15 nur wenn eine USV mit auto-shutdown dabeihängt, fürs System kommt bei mir
16 immer reiserfs drauf.
17 Positives bezüglich Stromausfälle und teilweise Overclocking bedingte
18 Freezes (is mein Game und Bastelrechner ;) ) kann ich von reiserfs 3.6 und
19 reiser4 berichten.
20 Mit beiden FS hatten noch keine Probleme trotz massig Stromausfällen und
21 Freezes.
22
23 mfg mer