From: Nagy Ferenc <ferenc.nagy@××××××××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] Install gond
Date: Fri, 02 Mar 2007 09:47:02
1 Szia Péter,
2
3 Rossz hírem van. Most szívtunk a kollégákkal együtt 3 teljes napot, hogy egy
4 pont ugyanilyen gépre tegyünk Gentoo-t. A végleges megoldás nálunk az lett,
5 hogy raktunk a gépbe egy 945-ös chipset-es másik alaplapot (Foxconn), amin
6 gond nélkül fut a dolog.
7
8 Részletesebben:
9 - ha AHCI módban akarja az ember a SATA vinyókat használni (már pedig annak
10 van értelme), akkor a telepítő CD-t az all-generic-ide kernel opcióval kell
11 indítani, mert csak így fogja kezelni a CD-ROM-ot (netet végigböngésztük).
12 Innentől kezdve a telepítés ugyanúgy megy elvileg, mint máskor. A végeredmény
13 a grub install és reboot után: No bootable media, insert boot disk (vagy
14 valami hasonló)
15 - az ember gondolja, hogy az all-generic-ide opció miatt lehet esetleg gond a
16 SATA vinyók kezelésével is, ezért aztán összefaragtunk egy hálózati
17 boot "rendszert" a telepítő CD alapján, a legújabb kernellel (2.6.19) és így
18 újra feltelepítettük az egészet (PXE boot, tftp, nfs root, ha érdekelnek a
19 részletek, akkor dobj egy mailt), a végeredmény ugyanaz(!)
20 - kerestünk BIOS frissítést az alaplaphoz, van is 02.23-i dátummal, amivel már
21 érdekes módon a RAID vezérlő is bejelentkezik és lehetne konfigolni a
22 BIOS-ából a vinyókat ( ha akarnánk, de ezzel nem foglalkoztunk, mert elég
23 butának tűnik a vezérlő)
24 - Az érdekes viszont, hogy az így elkészült rendszerünk alá téve az új
25 alaplapot csont nélkül működik minden, tehát a vinyóra fizikailag felíródtak
26 az adatok, a boot szektor is, csak az inteles alaplap egyszerűen cseszik
27 bootolni a hdd-ről. Most azon a véleményen vagyok, hogy hibás a BIOS vagy az
28 alaplap és sokkal olcsóbb lett volna 3 óra után venni egy új alaplapot, mint
29 így 3 napot beleinvesztálni a nagy semmiért
30
31 Remélem tudtam segíteni.
32
33 Üdv: Feró