From: Botykai Zsolt <zsolt.botykai@××××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] crontab & script
Date: Wed, 12 May 2004 13:35:19
1 Botykai Zsolt az alabbiakat irta 2004-05-12 15:20-n:
2 > Kispal Szabolcs az alabbiakat irta 2004-05-12 15:08-n:
3 >>>>A script azt csinalja, ha valaki meg portscanel, akkor feldob egy
4 >>>>Xdialog ablakot, amibe kiirja, hogy ki volt az, es mikor. Mi a hiba?
5 >>><snip>
6 >>>szerintem exportálni kell a DISPLAY nevű változót is, nekem az segített,
7 >>>amikor az alábbi sor nem működödtt cron-nal:
8 >>>ls /home1/doc/*hiba/*.* | /usr/X11R6/bin/xmessage -file - -center
9 >>>-default okay
10 >>>ez már működött:
11 >>>ls /home1/doc/*hiba/*.* | DISPLAY=:0 /usr/X11R6/bin/xmessage -file -
12 >>>-center -default okay
13 >>>remélem segít, és bocs a disclaimer miatt.
14 >>Beleirtam a scriptbe is es a crontabba is! De nem mukszik. Lehet hogy az
15 >>Xdialogot nem szereti? Az xmessage melyik csomagban van? mert nem talaltam
16 >>sehol se? vagy hol kene lennie, melyik konyvtarban?
17 > az xfree csomag része, de benne van az xorg-x11-ben is.
18 > /home/bzs #: locate xmessage
19 > /usr/X11R6/man/man1/xmessage.1x.gz
20 > /usr/X11R6/bin/xmessage
21 > esetleg nézd meg már futó X alatt konzolon a $DISPLAY értékét, lehet
22 > hogy nálad nem ":0"?
23
24 aha. most látom, hogy valószínűleg root futtatja azt a scriptet.
25 talán a "man xauth" ban kellene valami megoldást keresned. vagy esetleg
26 megoldani hogy a user crontabjába kerüljön(?)
27 Zsoltik@
28
29 --------------------------------------------------------------------------
30
31 Opinions, conclusions and other information in this message that do not
32 relate to the official business of Online Business Technologies Corp.
33 shall be understood as neither given nor endorsed by it. In such cases
34 Online Business Technologies Corp. will not bear the responsibility of
35 consequences.
36 If you have received this communication in error, please notify the
37 system manager immediately by responding to this email and then delete
38 it from your system.
41 A levelben foglalt, nem az Online Rt. hivatalos uzletmenetevel kapcsolatos
42 velemenyek vagy mas informaciok vonatkozasaban az Online Rt. nem vallal
43 felelosseget.
44 Amennyiben a level valamely hiba folytan jutott Onhoz, kerjuk, hogy
45 valaszlevelben azonnal ertesitse a rendszer uzemeltetojet, majd torolje ki
46 a levelet rendszerebol!