From: "Milus János" <johans@×××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] rsync port number?
Date: Thu, 06 May 2004 14:34:53
1 xsak wrote:
2 >> Hát nem is tudom.
3 >> A firewall-t hogyan lehet majd alkalmassá tenni, hogy random porton
4 >> kiengedjen.
5 >> Valszeg sehogy....
6 [...]
7 >
8 > Az $OutServicesTCP változóban be van állítva az rsync portja is... Bár a
9 > hozzáértés nem vet szét, azt hiszem, a lényeg a "modulate state"-nél
10 > lehet, vagyis, ha ezen a porton kiengedünk egy csomagot, akkor figyeli a
11 > rendszer az erre érkező válaszokat, s azt beengedi. Gondolom, ez
12 > megoldható Linux tűzfallal is (nem tudom hogyan). Ha h*lyeséget írtam,
13 > valaki kijavít...
16 Megoldható. A titok nyitja az
17 iptables --append XXXX -m state --state ESTABLISHED -j ACCEPT
18 iptables --append XXXX -m state --state RELATED -j ACCEPT
19
20 ahol is XXXX az a chain, amin át kell engedni a visszajövő forgalmat. Az
21 ESTABLISHED a megnyitott csatorna forgalmát engedi át, a RELATED pedig
22 néhány ismert protokollnál (pl. ftp) a megnyitott csatornához tartozó új
23 csatorna kiépítését emgedélyezi.
24
25 Üdv
26 Jo-Hans