From: Ruzsinszky Attila <ruzsinszky.attila@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Re: gentoo mellé XP és
Date: Mon, 19 Jul 2010 08:08:06
1 Sziasztok!
2
3 Ismét elővenném a témát ...
4
5 Eljött az idő, hogy visszakerültek az OS-ek a gépre.
6 Természetesen nem úgy működik, ahogy szeretném.
7
8 sda1 - XP
9 sda2 - W7
10 sda4 - Extended
11 sda5 - swap
12 sda6 - SuSE 11.2
13 sda7 - Ubuntu 10.04
14 sda8 - SuSE 9.3
15 sda9 - vegyes
16 sda10 - itt lenne a Gentoo ...
17
18 A fő bajom most, hogy nem tudom bootoltatni a Win-eket
19 egyenként!
20 XP és SuSE 11 megy (övé a GRUB), a többi nem.
21
22 Mi a macera tárgya?
23 Ez egy olyan "sokas" bootoló gép lenne, amihez nincs
24 monitor, bill., egér és hálózaton kezelném RDesktop-pal
25 és/vagy VNC-vel. Ezzel nincs is baj.
26 OS-ek látják egymás partícióit. Win-ek az ext2fsd-vel, NTFS-t
27 pedig a Linux csípőből.
28
29 Mit és hogyan kéne tennem, hogy a Win-ek maguk között NE
30 dual boot-osak legyenek, mert ott nem fogok tudni választani
31 közülük.
32
33 Volt egy alternatív út, amikor az XP Sajátgép/Tulajdonságok/
34 Speciális/Indítás és helyreállításnál lehetne választani, hogy
35 ki legyen a default, de:
36 1. Ez üres nálam!!! (ebben a konkrét esetben)
37 2. Nem szép, mert GRUB-ból jobb lenne intézni mindent, ahol
38 csak át kell írnom a default értékét a kívántra.
39
40 Most ott tartok már, hogy W 7-et el se tudom indítani,
41 mert a szerencsétlen a boot cuccaival beköltözött az XP
42 alá, azt újra raktam, hátha ettől lesz bejegyzés az Indítás és ...
43 ablakban (lett kettő is, de W 7 innen se indítható), így a W 7
44 partíción nincs semmi boothoz szükséges fájl, vagy könyvtár.
45
46 Próbáltam a W 7 DVD-jével helyreállítani, de nem sikerült.
47 Ha sikerült volna is, akkor se hiszem, hogy ne az XP-be barmolt
48 volna bele ismét.
49
50 "Tanárnő kérem, az úgy kezdődött:" hogy az XP install CD az Extended
51 partíció végméretét "ráhúzta" az éppen aktuális kiosztás utolsó
52 partíciójának végére (ugrott a szabad hely, ill. maradt volna az sda3-ra
53 és nincs több partícióm), valamint elállítgatta az sda1 és sda2 végét,
54 méghozzá úgy, hogy sda1 vége = sda2 eleje és ugyan ezt tette az
55 sda2 és sda4-gyel! Hú de megőrültem neki. Ezután ugatott az fdisk,
56 hogy nem cilinder határon van az sda1 és sda2.
57
58 Most gondban és tanácstalan vagyok.
59 Minden ötlet érdekel!
60