From: Aleph <alephlg@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] Hotswap sata kérdések
Date: Mon, 19 Mar 2007 14:53:52
1 Szerintem: Bus options -> PCI Hotplug Support -> Support for PCI Hotplug ->
2 valassz egy szimpatikusat
3
4 Aleph
5
6 Ábrahám Péter <pabraham@×××××××.com> írta, 2007.03.19.:
7 >
8 > Helló!
9 >
10 > Sikerült gond nélkül felinstallálnom a Gentoo-t egy Foxconn (945-ös
11 > chipset) alaplapos gépre, sata winchesterre. A sata vezérlő: JMicron
12 > Technologies, Inc. JMB361A cég honlapja szerint a 2.6.18-as kerneltől
13 > kezdve a driver benne van a magában a kernelben. (Ez így is van.)
14 > Jelenleg 2.6.19-r5-gentoo kernellel üzemel a gép. Van külső sata
15 > csatlakozó, és rendszeresen szeretném lementeni az adatokat egy külső
16 > sata winchesterre, lehetőleg úgy, hogy nem kell leállítani a gépet
17 > közben. Próbaképp rádugtam egy külső sata winchestert, de semmi nem
18 > történt, a dmesg-ben, se volt nyoma. Ha újraindítottam a gépet, akkor
19 > látta mindkét disket, sőt, ha véletlenül bootolható volt, a külső, akkor
20 > arról indult. (Az alaplap és a winchester is SATA II-es.)
21 > A hotswap sata működéséhez, kell-e valamilyen speciális kernel
22 > opciót beleforgatni/modulba tenni, kellenek-e speciális programok?
23 > Minden alaplap és winchester alkalmas erre, vagy csak bizonyos típusok?
24 > Hol találok erről - kifejezettem a hotswap sataról - szóló leírást?
25 >
26 > üdv,
27 >
28 > Péter