From: MrATTA <mrattaagas@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] wifi mûködik, de miért? :)
Date: Fri, 02 Mar 2007 12:03:17
1 Hello kedves lista!
2
3 A napokban vettem egy usb-s wifi-t, mert van itt egy hotspot a közelben.
4 Szépen beállítgattam mindent, /etc/conf.d/net.wlan0 /etc/conf.d/wireless stb.
5 /etc/init.d/net.wlan0 start parancsal szépen fel is jött amikor a térerõ is úgy akarta.
6 De nem adtam egyik runlevel-hez sem, mert a gyenge térerõ miatt nem mindig sikerült elsõre a csatlakozás, gondoltam jobb lesz kézzel.
7 Aztán vettem egy usb kábelt, és felragasztottam a dongle-t az ablakba, azóta jó a vétel, elsõre csatlakozik.
8 Észrevettem hogy ha csak simán bedugom az usb-be, akkor is magától csatlakozik:
9 -betölt a modul (ez a hotplug miatt ok)
10 -linkel a hotspothoz (gondolom driver alapértelmezés, a legközelebbi nyitott AP)
11 -aztán elindul a dhcpcd
12 Lehet hülye kérdés, de ez mitõl indul? Ezt is a hotplug csinálja, vagy a kernel, vagy szellemek? És ki lehet valahogy kapcsolni?
13 Ismétlem a net.wlan0 nem futott elõtte, "szûz" volt minden.
14 Elõszõr tetszett a dolog a kicsit win-es feeling ellenére, aztán rájöttem ha holnap a szomszéd vesz egy routert és nem védi le, akkor elõbb mindig oda fog csatlakozni, én meg annak nem örülnék, még rosszat gondolna rólam...
15
16 Kiváncsian várom az ötleteket.
17
18 üdv,
19 Ata
24 Don't be flakey. Get Yahoo! Mail for Mobile and
25 always stay connected to friends.