From: Peter Kiraly <rogerius@××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] alsa problem
Date: Tue, 04 Mar 2008 20:28:27
1 (Rossz email címről küldtem az imént..)
4 Sziasztok!
5
6 Van egy kis problémám mostanában az Alsával: néha bizonyos programok
7 nem igazán adnak ki hangot, vagy nem igazán találják a megfelelő audio
8 eszközt.
9 Pl: Firefox a flasheknél. Erre volt valahol egy tipp, hogy adjam hozzá
10 a default levelhez az esound-ot. Nem igazán jött be.
11
12 Aztán ott van a Skype. Neki külön be kéne állítani hogy melyik eszköz
13 a bemenő, kimenő, stb. Ha működik, a default lenne a jó, de ez nem
14 mindíg van így, mert az esemény hangok idönként nem működnek.
15
16 Firefox és a flashek esetében megoldás szokott lenni, hogy újraindítom az
17 Alsát.
18 Skypenál ez az Alsa restart azzal jár, hogy az usb mikrofon modulja
19 "kiszáll" a játékból... (snd_usb_audio). A próbálkozások végén
20 újraindítom a gépet és minden működik.
21
22 Amikor a fenti két proginál jelentkezik a hiba, akkor ki szoktam
23 próbálni a hangot pl Amarok-al, és az szépen muzsikál.
24
25 Van valami tippetek? Elég fárasztó, ha azon kell görcsölni, hogy
26 működni fognak-e a dolgok.
27
28 Nforce chipset van a gépben, snd_hda_intel modul a kernelből
29 (2.6.23-gentoo-r6, amd64 arch.), mint az alsa is. A grafikus felület
30 KDE arts nélkül.
33 Köszi,
34
35 Király Péter