From: Kispal Szabolcs <kispalsz@×××××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] udev es dvd-rw para
Date: Wed, 25 May 2005 14:00:34
1 Sziasztok!
2 Valtottam devfs-rol udevre , de sehogysem sikerul belonom a dvd iromat.
3 Amit csinaltam:
4 1.kernelt beconfigoltam, ugy hogy ne legyen devfs.
5 Kell valahol beallitani hogy udevet hasznaljon?
6 2. feltelepitettem az udev csomit. hotplug es codplug mar volt a rendszerben
7 3. beallitottam az /etc/udev/udev.cdsymlink ben ,hogy output=¨cdrom dvd ¨
8 stb...
9 a ket winyomat latja, ami a primary helyeken van, de a secondery-n levo
10 (hdc)-t nem latja. A kernel 2.6.11.10.
13 A sys mappaban lathato a dvd-irom, valamint a dmesg is megtalalja.
14
15 dmesg reszlet:
16 Probing IDE interface ide1...
17 hdc: _NEC DVD_RW ND-3500AG, ATAPI CD/DVD-ROM drive
18 ide1 at 0x170-0x177,0x376 on irq 15
21 sys tree:
22 bash-2.05b$ tree 1.0/
23 1.0/
24 |-- detach_state
25 `-- power
26 `-- state
27
28 1 directory, 2 files
29
30 Mit csinaljak meg? Ahogy en latom a problemat: a linux latja, de valamiert nem
31 ¨linkeli¨ be a /dev mappaba.
32
33 A jelenlegi /etc/conf.d/rc file idevago beallitasai:
34
35 RC_DEVICE_TARBALL="yes"
38 RC_DEVFSD_STARTUP="no"
39
40 Jo ez igy? Legyszi segitsetek, mert adatot kene mentenem surgosen, es most
41 csak dvd-re tudok. Koszi
42 --
43 bye
44