From: Arpad Lukacs <Arpad_Lukacs@×××××.com>
To: "'gentoo-user-hu@l.g.o'" <gentoo-user-hu@l.g.o>
Subject: [gentoo-user-hu] Rescue?
Date: Thu, 02 Sep 2004 12:34:52
1 Hello!
2
3 Csak egy kérdésem volna gyakorlottabb Gentoo használókhoz.
4 Ha felrakja az ember a Gentoo-t és nem csinált semmit annak érdekében, hogy
5 be tudja később azt indítani (bootlemez, lilo, etc) van-e valami lehetőség
6 arra, hogy mégis beindítsa azt újratelepítés nélkül? ;-)
7 Mivel mindent magamnak fordítgattam így nem szeretném újra megtenni, csak ha
8 más megoldás nincs.
9 Vezetéknélküli a netem és ezt alapból a Gentoo nem kezeli (remélem csak
10 egyelőre... :-D), muszáj voltam VmWare-ben csinálni egy virtuális gépet ami
11 a rendes HD-met használja és úgy feltelepíteni. Így csak simán megadtam az
12 XP-m IP-jét és ment a net, tudta töltögetni amit akart. Közben én is tudtam
13 csinálni amit akartam :-) Mivel az XP bootját akartam használni (nem azért
14 mert az jó, csak gondoltam egy esetleges XP újratelepítésre és az a Lilo-t
15 kipucolja...), ezért a bootolást úgy csináltam meg, hogy a Lilo-t
16 elindítottam, hogy írja be hda bootszektorába amit akar. Onnan dd-vel
17 kimásoltam a bootszektort egy file-ba. Ezt adtam meg az XP boot.ini-jének.
18 Ezután a Lilo-val visszaállítottam az eredeti (XP-s) bootszektort.
19 Ezután VmWare nélkül indítottam a Gentoo-t, felraktam a wireless kártyámhoz
20 a Linux-os drivert és így is sikerült beindítanom a netet (meglepően
21 könnyen! :-)). Ez ment is szépen a már említett áramszünetig. Ezután
22 próbáltam ismét beindítani, de nem sikerült, a Gentoo telepítő CD-vel sem
23 (van azon egyáltalán rescue lehetőség vagy csak én vagyok vak?).
24 Nemrég pakoltam újra az egészet (már a legfrissebb Gentoo-t, amit nemrég
25 jelent meg), de a boot megint nem lett jó. Most én rontottam el. ;-)
26 Tehát, most van egy frissen telepített Gentoo-m amit nem tudunk beindítani.
27 Mit lehet tenni az újratelepítésen/fordításon kívül?
28
29 Köszi!
30
31 Lukács Árpád