From: Peter Abraham <abraham_peter@××××××××.fm>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Hardware raid boot (grub)
Date: Sat, 22 Dec 2007 20:25:03
1 Hello,
2
3 Egy ASUS M2N-VM DVI (NVIDIA chipset) es alaplap BIOS-ában
4 bekapcsoltam a hardweres RAID-et, beállítottam a RAID 1-et, és
5 bállítottam, hogy bootolható legyen a tömb. (2 db tök egyforma SATA
6 disk) Elindítottam a Gentoo install -t, és felhúztam az
7 alaprendszert. Az fdisk /dev/sda néven látja a tömböt,
8 partícionáltam, majd lefuttatam szokás szerint grub-ot, és
9 rebootoltam a gépet. Azonban hiába van beállítva a biosban, hogy a
10 tömbről bootoljon, azt állítja, hogy nincs bootolható média, és csak
11 a CD-ről indul el. A Gentoo installal újra elindítottam,
12 felmountoltam a tömböt, chroot-olás, grub újrafuttatása, de az
13 eredmény ugyanaz. Keresgéltem a neten, van-e valami gond a grub +
14 hardwares raid-del. Nem találtam semmi érdemlegeset egyelőre.
15 Hogy lehet megoldani, hogy a hardware-es raid tömbről is menjen a
16 bootolás grubbal?
17
18 üdv,
19