From: "Ábrahám Péter" <pabraham@×××××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Install gond
Date: Thu, 01 Mar 2007 15:45:01
1 Helló
2
3 Egy intel DQ965GF típusú alaplappal + 1db sata winchesterrel
4 rendelkező gépre szeretnék Gentoo-t telepíteni. 2006.1 livecd-vel
5 elindul, majd kiírja:
6
7 >> No bootable medium found. Waiting for new devices...
8 !!Could not find CD to boot, something else needed!
9 ...
10 !!The root block device is unspecified or not detected.
11
12 Ekkor a http://www.gentoo.org/doc/hu/liveusb.xml található leírást
13 követve készítettem egy liveusb-t. Ha ezt akarom használni, akkor a gép
14 az induláskor a "Boot error" hibaüzenetnél megáll.
15 Egy Abit alaplapos gépen a LiveCD simán elindul, a LiveUSB a "No
16 bootable medium" üzenetnél megáll.
17 Anno amikor egy gigabyte-os alaplapnál, hasonló problémába
18 botlottam, akkor egy másik gépen felinstalláltam az ide winchesterre a
19 Gentoo-t, frissítettem a kernelt 2.6.18-ra, majd visszatettem a
20 gigabyte-osba. (A 2.6.17-es install kernellel nem indult el.)
21 Szeretnék készíteni, egy olyan Gentoo install CD-t, vagy inkább usb
22 pendrive-t, amivel az ilyen problémás alaplapokra is fel tudom rakni a
23 Gentoo-t. Mi ennek a módja? Milyen leírásokat érdemes elolvasni?
24
25 üdv,
26
27 Péter