From: "Gelle István" <IGelle@×××××.hu>
To: "gentoo-user-hu@l.g.o" <gentoo-user-hu@l.g.o>
Subject: RE: [gentoo-user-hu] gentoo mellé XP és W7
Date: Thu, 10 Jun 2010 08:38:52
1 > -----Original Message-----
2 > From: Ruzsinszky Attila [mailto:ruzsinszky.attila@×××××.com]
3 > Sent: Thursday, June 10, 2010 9:36 AM
4
5 > Teszteléshez fel kéne tennem egy 160G-s HDD-re a meglévő Gentoo mellé
6 > egy XPt és egy W7-et.
7 Eddig Gentoo mellett csak egy Win-em volt (XP).
8 Az sima ügy.
9 A két Win nem akadhat össze?
10
11 > A W7 install most azt mondja, hogy Lemez0 Partíció: 1 94M, Partíció: 2
12 > 1G, Partíció: 3 40G és Szabad terület ~108G.
13 > Hogyan tudom feltenni a leggyorsabban a Win-eket, hogy megmaradjon
14 > a Gentoo és a GRUB? Azt tudom, hogy először XP, majd W7 lesz az
15 > install sorrendje.
16 A Win-ek minden féleképpen gallyra vágják a GRUB-ot, de ez könnyen orvosolható egy LiveCD-vel.
17 Én erre a SystemRescueCd-t szoktam használni:
18 http://www.sysresccd.org
19 - Letöltöd,
20 - kiírod CD-re vagy mostmár akár USB-re,
21 - bebutulsz,
22 - felmountolod a root-ot:
23 # cd /
24 # mount /dev/"Partíció: 3 40G" /mnt/gentoo
25 - felmountolod a boot-ot:
26 # mount /dev/"Partíció: 1 94M" /mnt/gentoo/boot
27 - felmountolod a proc-t (ez ehhez nem kell de jobb ha így tanulod meg a chrootingot mert máshoz is kellhet):
28 # mount -t proc proc /mnt/gentoo/proc
29 - felmountolod a dev-et:
30 # mount -o bind /dev /mnt/gentoo/dev
31 - bechrootolsz:
32 # chroot /mnt/gentoo /bin/bash
33 # env-update && source /etc/profile
34 - bent vagy a Gentoo-dban, innen már gondolom ismered:
35 # grub
36 grub> root (hd0,0)
37 grub> setup (hd0)
38 grub> quit
39 A grubnak a kezdő zárójel beírása után TAB-ot nyomva kiírja a létező meghajtókat, a vessző után meg a létező partíciókat, tehát ha több vincsid van el sem tudod rontani, csak ha nagyon akarod. :)
40 - Oszt kilépés chrootból:
41 # exit
42 # reboot
43
44 > Hogyan lehet ezt a leggyorsabban olyanná tenni, hogy távolról (Win-ek
45 > pl. VNC-vel) tudjak váltani OS-t? Linux alatt a GRUB-ban átírom a default-
46 > ot
47 > az megvan.
48 Ezt nem értem.
51 GES