From: |K a C z Y| <kaczy@×××××.pl>
To: gentoo-user-pl@g.o
Subject: Re: [gentoo-user-pl] devfs [permissionis]
Date: Fri, 22 Aug 2003 22:37:49
1 Wojtek Aleksander <dormitor@××.pl> [2003-08-21 01:07]:
2 > > > Jak to poprawic, żeby te urzadzenia mialy takie uprawnienia jak powinny
3 > > > root.audio 660 ?
4 > > >
5 > > >
6 > > A zobacz w
7 > > /etc/security/console.perms
8
9 jest :
10
11 <console> 0600 <sound> 0600 root.audio
12
13 czyli jest źle (a to fabryczny plik nic tam nie mieszałem)
16 kaczaniak$ groups
17 home audio
18 ^^^^^
19 kaczaniak$ ogg123 /ATB-The_summer.ogg
20 === Could not load default driver and no driver specified in config file. Exiting.
21
22 no bo:
23
24 $ ls -l /dev/snd
25 crw------- 1 kaczy audio 116, 0 1970-01-01 01:00 controlC0
26 crw------- 1 kaczy audio 116, 24 1970-01-01 01:00 pcmC0D0c
27 crw------- 1 kaczy audio 116, 16 1970-01-01 01:00 pcmC0D0p
28 crw------- 1 kaczy audio 116, 33 1970-01-01 01:00 timer
31 w tym przypadku jak widać mimo, że user jest w grupie audio nie ma
32 dostępu do urządzenia. Bo na pierwszej konsoli zalogowany jest inny user.
33 A prawa nie powinny byc uzależnione przecież od tego kto jest zalogowany
34 na lokalnej konsoli.
35
36 Problem dostępu dla grupy da się rozwiązać przez:
37
38 <console> 0660 <sound> 0660 root.audio
39
40 czyli błąd :-) to powinno raczej być 'out of box' a nie żeby jeszcze tu
41 grzebał user, kto to zgłosi :-)
42
43 Ale to i tak nie rozwiązuje problemu uprawnień przy tym zapisie dostęp
44 do urządzenia ma grupa audio i tak powinno być.
45
46 Nadal nie ma mnie w grupie audio a mam dostęp do karty:
49 $ groups
50 home wheel portage
51
52 $ ls -l /dev/snd
53 crw-rw---- 1 kaczy audio 116, 0 1970-01-01 01:00 controlC0
54 crw-rw---- 1 kaczy audio 116, 24 1970-01-01 01:00 pcmC0D0c
55 crw-rw---- 1 kaczy audio 116, 16 1970-01-01 01:00 pcmC0D0p
56 crw-rw---- 1 kaczy audio 116, 33 1970-01-01 01:00 timer
57
58 $ ogg123 ATB-The_summer.ogg
59
60 Audio Device: Advanced Linux Sound Architecture (ALSA) output
61
62 Playing: ATB-The_summer.ogg
63 Time: 00:04,76 [06:56,17] of 07:00,93 (149,1 kbps) Output Buffer 96,9%
66 Demon devfsd daje zawsze takie uprawnienia 'zalogowany_lokalny_user:audio'.
67 Z tego wynika, że zawsze musze miec zalogowanego root'a, aby devfs miał
68 prawidłowe uprawnienia bee ...
69
70 Mam dwie maszyny z Gentoo i na obydwu zachowuje sie tak samo devfs.
71
72 Czy u was jest tak samo czy nie ?
77 ... body cannot live with a mind ...