From: Marcin Kossowski <koso@××.pl>
To: gentoo-user-pl@g.o
Subject: [gentoo-user-pl] reboot i fsck
Date: Fri, 11 Jul 2003 10:05:21
1 witam,
2 przesiadlem sie z freebsd na gentoo i wszystko pieknie chula, ale cos mi tu
3 nie gra:
4
5 po normalnym zdrowym restarcie (komenda reboot) fsck potrafi mi zglosic ze
6 sa jakies bledy ... i wybor control-D reboot lub haslo roota zeby manualnie
7 naprawic
8
9 mowie potrafi bo to sie nie zdarza zawsze, ale co jakies 4,5 restartow,
10 czasem rzadziej
11 po control-d system normalnie wstaje jakby nigdy nic
12
13 czy to normalne zachowanie?
14 jesli bym brutalnie przyciskiem zrestartowal to rozumie moze sie cos takiego
15 zdarzyc, ale po normalnym reboocie?
16 o dziwo po twardym roboocie przyciskiem fsck nawet nie kweknie ze cos nie
17 tak
18
19 moze ktos wie jak temu zaradzic bo by mi to oszczedzilo latania do sasiada
20 na parter, odsuwania biurka, podlaczania monitora czy klawiatury, zasuwania
21 biurka, poprawiania dywanu, powrotu na 3 pietro
22
23 jeszcze dodam ze jak probowalem zabawy w slackwarze 9 to jesli cos poszlo
24 nie tak (twardy reset:)) to slack sam wszystko badal i sam sie restartowal
25 ponownie jak trzebabylo (takie cos by mnie zadowalalo)
26
27 prosze o wyrozumialosc - z linuxem mialem malo do czynienia, nie znam jego
28 zachowan, wiem ze google wypluwa setki postow tego typu ale tam userzy maja
29 bardziej drastyczne przypadki, no i moj dotyczy akurat gentoo
30
31 aha podaje fstab (moze w nim lazy blad):
32 /dev/hda2 none swap sw 0 0
33 /dev/hda1 /boot ext3 defaults 1 2
34 /dev/hda3 /cache ext3 noatime,async 0 0
35 /dev/hda4 / ext3 noatime,async 0 1
36 proc /proc proc defaults 0 0
39 dzieki wielkie z gory za pomoc
40 pozdrawiam