From: Filip Pniewski <filipniewski@××.pl>
To: gentoo-user-pl@g.o
Subject: Re: [gentoo-user-pl] Trzy problemy nowego uzytkownika(xawtv,xmms,nvidia)
Date: Sun, 27 Jul 2003 20:32:02
1 PLum(serverek) wrote:
2
3 >Hello Filip,
4 >
5 >Sunday, July 27, 2003, 5:06:31 PM, you wrote:
6 >
7 >FP> Mam ostatnio troche wolnego czasu postanowilem wiec sprobowac czegos
8 >FP> nowego i zainstalowalem Gentoo
9 >FP> Oczywiscie pojawily sie nowe problemy
10 >
11 >FP> 1.
12 >FP> Skopiowalem wiec ze slackowej partycji plik /dev/dsp i o dziwo zagralo
13 >FP> (do nastepnego uruchomienia systemu i trzeba to samo zrobic)
14 >
15 > chmod 755 /dev/dsp lub
16 > dodac sie do grupy audio (najlepiej odrazu game,video,wheel)
17 >
18 >
19 >FP> 2.
20 >FP> Mam karte tv aver media wkompilowalem bttv w jadro
21 >FP> ale dzwieku nie slychac
22 >FP> Moze ma to zwiazek z problemem nr.1
23 >FP> (aha teraz mam alse moze cos z mixerem?)
24 >
25 > mam niestety flyvideo3000 ktora wogole mi nie chce pokochac linusia
26 >
27 >
28 >FP> 3.
29 >FP> Mam rive tnt
30 >FP> uzywam sterownika nvidia (z www.nvidia.com)
31 >FP> Jak laduje modul #insmod nvidia to dostaje komunikat 'nvidia load with
32 >FP> warnings'(czy podobnie)
33 >FP> Przy pierwszym uruchomieniu x-ow odpalilem xawtv, a jak wyszedlem ekran
34 >FP> zrobil sie zielony(nawet konsola) i dalsza wspolpraca
35 >FP> z nim jest nie mozliwa
36 >
37 >warningi musza byc bo tu chodzi o to ze cie informuje ze sterowniki te
38 >nie sa otwarty tylko jest to zamknieta binarka
39 >a co do problemu czy dobrze masz skonfigurowane X'y ?
40 >musisz miec w sekcji "Module"
41 >
42 >load "glx" i nie mozesz miec load "dri" oraz "GLcore"
43 >
44 >no i w sekcji "Device" zamiast
45 >
46 >Driver "nv" lub np. "vesa"
47 >Driver "nvidia"
48 >
49 >i to wsumie tyle na poczatek :)
50 >
51 >
52 >
53 Wielkie dzieki za pomoc
54 tylko jak sie dodac do grupy audio, video i wheel(cokolwiek to znaczy)