From: Marcin Kossowski <koso@××.pl>
To: gentoo-user-pl@g.o
Subject: Re: [gentoo-user-pl] reboot i fsck
Date: Sat, 12 Jul 2003 12:00:31
1 > Z czystej ciekawości pytam, bo poza jednorazową instalacją freebsd żadego
2 doświadczenia z tym nie mam.
3 > Co takiego przekonało Cię do gentoo?
4 > Jakie są podstawowe różnice dla użytkownika powiedzmy desktopu?
5
6 gentoo jest linuxem i ma filozofie podobna do freebsd (glownie instalacja
7 oprogramowania i pare innych szczegolow) a ogolnie to kcialem
8 poeksperymentowac z HTB (dzielenie lacza), freebsd ma tylko CBQ i dummynet a
9 ja kcialem jeszcze zobaczyc HTB w akcji
10 a jeszcze ogolniej to kcialem sie troszke linuxa poduczyc i stwierdzilem ze
11 gentoo jest w sam raz dla mnie :)
12
13 roznice w uzytkowaniu desktopu sa niewielkie wszystko co jest potrzebne jest
14 i we freebsd i w gentoo, chociaz ja na desktop wybralbym gentoo bo chyba
15 ciut lepiej w multimediach wypada; wiem ze zaden to test ale np. mplayer
16 skompilowany z tymi samymi opcjami i w bardzo podobnym srodowisku w gentoo
17 wypada lepiej jesli chodzi o uzycie procka (o 20% uzycia mniej niz we
18 freebsd)
19
20 aha we freebsd mozna smialo odpalac binarki linuxowe - dosc dobry emulator
21 jest :)
22
23 aha no i w gentoo instalacja oprogramowania jest jednak ciut milsza niz z
24 freebsd (szczegolnie upgrade pakietow), ale to kwestia gustu