From: TomC <tomc@××××××.pl>
To: gentoo-user-pl@l.g.o
Subject: RE: [gentoo-user-pl] VPN
Date: Wed, 18 Aug 2004 21:55:55
1 > -----Original Message-----
2 > From: Lukasz Wisniewski [mailto:lwisniewski@×××××××××××.pl]
3 > Sent: Wednesday, August 18, 2004 10:31 AM
4 > To: gentoo-user-pl@l.g.o
5 > Subject: [gentoo-user-pl] VPN
6 >
7 > w niedlugim czasie bede tworzyl VPN.
8 > Co najlepiej wykorzystać do tego celu stym ze do serwerka
9 > beda sie logowac userzy z winda i linuxem, beda mieli zmienne
10 > adresy IP i serwerek tez ma zmienny adres IP, ale jest
11 > zarejestrowany DDNS'ie?
12
13 Wygląda na to, że interesuje cię PPTP, na sieci dostępny jest i serwer i klient (uwaga, osobne projekty). Żeby dobrze działało to z windowsami potrzebne są jeszcze łaty z obsługą MPPE i MPPC dla jądra i pppd. Konfiguracja jest w sumie banalna. Przez google da się wszystko co potrzeba znaleźć.
14
15 Jeśli natomiast lubisz iść na łatwiznę, to w sierpniowym Linux Magazine jest wszystko krok po kroku opisane ;)
16
17 Jeśli nie zapomni się o załataniu jądra i pppd, to nie ma problemów z łączeniem spod windy, nie udało mi się jedynie zmusić do poprawnej pracy samby. Miałem problemy z odświeżaniem adresu pod jakim serwer samby widział klienta po ponownym połączeniu.
20 TomC
21 http://www.wladca.pl