From: Krzysztof Dorosz <cypreess@×××××.cc>
To: gentoo-user-pl@l.g.o
Subject: [gentoo-user-pl] Dzwieki i linux
Date: Tue, 15 Nov 2005 19:40:20
1 korzystam z alsa na
2 0000:00:0e.0 Multimedia audio controller: Ensoniq 5880 AudioPCI (rev 02)
3
4 1) Jak wogole wyglada kwestia softwerowego mixera audio? Dlaczego czesc
5 aplikacji umie w jednym czasie odgrywać coś na audio (efekt - zmixowany
6 dzwiek na glosnikach) tak jak to sie dzieje gdy mam puszczone XMMS, i
7 ustawilem odgrywanie dzwieku w thunderbirdzie przy nowym mailu.
8 Natomiast jak mam wlaczone XMMS i puszcze z lini polecen "play
9 sound.wav" to pisze ze /dev/dsp jest zajęte i nie mozna odtwarzac!?
10
11 2) W jaki sposob wygodnie sterować głośnością poszczególnych odgrywanych
12 równolegle rzeczy? Chcialbym zeby XMMS grał sobie jakoś tam cicho w
13 tle, a jak odtwarzam jakiś WAV albo robie text2speach to zeby bylo
14 glosno i wyraźnie. Niestety obie te sprawy są na jednym kanale PCM i w
15 alsamixer nie mam mozliwosci zadnej regulacji osobnej.
16
17 Idealem jakbym sobie to wyobrazal bylyby urzadzenia typu
18
19 /dev/sound/pcm1
20 /dev/sound/pcm2
21 ...
24 ktorem moglbym sobie ustawic odrebny poziom glosnosci i jak wyslalbym
25 sobie jakiś strumien na to urzadedzenie to domixuje się ten dzwiek z
26 taką glosnoscia do reszty.
30 Krzysztof Dorosz {*} http://cypreess.dione.cc
31 {*} Have you ever retired a human by mistake? {*}