From: Filip Pniewski <filipniewski@××.pl>
To: gentoo-user-pl@g.o
Subject: [gentoo-user-pl] Trzy problemy nowego uzytkownika(xawtv,xmms,nvidia)
Date: Sun, 27 Jul 2003 15:08:07
1 Mam ostatnio troche wolnego czasu postanowilem wiec sprobowac czegos
2 nowego i zainstalowalem Gentoo
3 Oczywiscie pojawily sie nowe problemy
4
5 1.
6 Mam karte muzyczna fortemedia (w Slacku wkompilowalem ja w jadro i bylo ok)
7 Tu postapilem podobnie ale..
8 odpalam xmms i dostaje komunikat jakby nie byla skonfigurowana (zeby
9 sprawdzic czy wtyczka ok,sterownik dobry itp...),
10 a w terminalu
11
12 WARNING **: oss_open(): Failed to open audio device (/dev/sound/dsp):
13 Nie ma takiego pliku ani katalogu
14
15 Postanowilem nawet skonfigurowac alse(wedlug opisu z www.gentoo.pl )
16 alsa laduje sie poprawnie ale blad sie powtarza
17
18 Skopiowalem wiec ze slackowej partycji plik /dev/dsp i o dziwo zagralo
19 (do nastepnego uruchomienia systemu i trzeba to samo zrobic)
20
21 2.
22
23 Mam karte tv aver media wkompilowalem bttv w jadro
24 ale dzwieku nie slychac
25 Moze ma to zwiazek z problemem nr.1
26 (aha teraz mam alse moze cos z mixerem?)
27
28 3.
29 Mam rive tnt
30 uzywam sterownika nvidia (z www.nvidia.com)
31 Jak laduje modul #insmod nvidia to dostaje komunikat 'nvidia load with
32 warnings'(czy podobnie)
33 Przy pierwszym uruchomieniu x-ow odpalilem xawtv, a jak wyszedlem ekran
34 zrobil sie zielony(nawet konsola) i dalsza wspolpraca
35 z nim jest nie mozliwa
39 Dzieki za pomoc