From: Greg <greg.gentoo@×××××.com>
To: gentoo-user-pl@l.g.o
Subject: [gentoo-user-pl] gentoo home router
Date: Sun, 12 Feb 2006 11:09:20
1 Witam!
2
3 Jako, że jest to mój pierwszy post, chciałbym wszystkich serdecznie
4 przywitać i mam nadzieję, że dużo się od Was nauczę.
5
6 Mój post dotyczyć będzie projektu dotyczacego domowego routera
7 znajdującego się na www.gentoo.org i problemu jaki napotkałem kierując
8 się własnie tym manualem. Może po krótce - net dociera do mnie
9 bezprzewodowo na karcie Repoteca z chipsetem Ralink 2500 (adres dostaję
10 automatycznie - 10.10.37.x/24 ). Dalej puszczam to ethernetem na
11 najzywklejszym realteku. Najpierw przez kilka miesięcy mój mały router
12 pracował na win*** i udostępniał połączenie (standard - dhcp z klasą
13 adresów 192.168.0.x/24). Pracowało to dziadowsko więc postawiłem tam
14 gentoo. Nie śmiejcie się - poprostu nie miałem czasu na postawienie
15 linuxa. Stawiając router "toćka w toćkę" kierowałem się manualem z
16 gentoo.org. Wszystko śmigało bezproblemowo przez 2 dni dopóki.....
17 .... nie zablokowano mi dostępu do sieci. Po rozmowie z ISP okazało się,
18 że zakłócam pracę sieci. Admin nie kwapił się zbytnio do wyłumaczenia mi
19 w jaki sposób to robię. Nie zniechęcony :/, zacząłem grzebać szukając
20 przyczyny problemu.
21
22 Reguły iptables na gentoo.org nie wydały się ani jakieś podejrzane ani
23 kosmiczne, wszystko wydawało się jak najbardziej OK. Wcześniej ta sama
24 maszyna pracowała na win****, udostępniała połączenie, teoretycznie tak
25 samo - dhcp, na tej samej klasie adresów i nie destabilizowałem pracy
26 sieci. Jak w końcu mnie odblokowali, rozłączyłem własną sieć i z głupia
27 franc zacząłem słuchac co wpada mi do bezprzewodówki. Jakież było moje
28 zdziwienie gdy zobaczyłem istną masakrę w klasie adresów 192.168.0.x i
29 192.168.1.x.
30
31 Moja skromna wiedza pozwala mi jedynie domyslać się, że owe zakłócanie
32 było spowodowane "wyjściem" bramki mojej sieci "na zewnątrz" -
33 prawdopodobnie mój router zbierał szybciej zapytania innych klientów niż
34 router mojego ISP. W jaki sposób do tego doszło do dzisiaj nie wiem.
35 Rozwiązałem to zmieniając adresację własnej sieci na 172.16.0.x i
36 wywaliłem dhcp przydzielając adresy statycznie. Pracuje to dwa ponad dwa
37 miechy - i do tej pory nikt się nie burzy.
38
39 Wybaczcie mi za ten elaborat, ale jeśli ktos natknie się na podobny
40 problem, moge mieć nadzieję, że mój post mu jakoś pomoże. Jednocześnie
41 jeśli ktoś byłby w stanie nakreślić przyczynę zaistniałego problemu
42 byłbym niezmiernie wdzięczny. Z góry przepraszam jeśli oczywiście
43 pominąłem jakiś szczegół techniczny/konfiguracyjny.
44
45 Pozdrawiam serdecznie
46
47 Greg