From: Grzegorz Kubiak <grzegorz.kubiak@×××××.com>
To: gentoo-user-pl@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-pl] polskie znaki
Date: Mon, 24 Apr 2006 23:12:26
1 W poniedziałek, 24 kwietnia 2006 o 17:07, Pawel K napisał:
2 > > 2) w pliku /etc/env.d/02locale LC_CTYPE="pl_PL",
3 >
4 > ten plik niestety nie istnieje w moim systemie.
5 >
6 Przepraszam, nie wraziłem się jasno -- w domyśle było utworzenie pliku, w
7 razie gdyby taki nie istniał :-)
8
9 Żeby zmiana odniosła skutek programy (włącznie z menedżerem okien) muszą być
10 uruchomione w środowisku z nową wartością zmiennej LC_CTYPE. Aktualizowania
11 zmiennych środowiskowych zgodnie z zawartością plików w katalogu /etc/env.d/
12 dla uruchomionej konsoli dokona wydanie dwóch poleceń:
13 env-update
14 soruce /etc/profile
15
16 Oznacza to tyle, że jeżeli uruchamiasz X-y z konsoli poleceniem startx, to
17 wykonaj:
18 env-update (jako root)
19 source /etc/profile (jako użytkownik, który uruchamia X-y)
20 i upewnij się poleceniem
21 locale
22 czy nasza zmienna ma odpowiednią wartość (LC_CTYPE="pl_PL"). Dopiero teraz
23 wydaj polecenie:
24 startx
25
26 Nie wspomniałem, jeszcze o jednym :-). Mianowicie założyłem, że biblioteka
27 sys-libs/glibc została skompilowana w obecności pliku /etc/locales.build z
28 przynajmniej następującą zawartością:
29 en_US/ISO-8859-1
30 pl_PL/ISO-8859-2
31 Innymi słowy powinny istnieć katalogi /usr/lib/locale/pl_PL
32 oraz /usr/lib/locale/en_US. Jeżeli takowych nie masz, to po modyfikacji
33 wspomnianego pliku musisz jeszcze raz skompilować bibliotekę sys-libs/glibc.
36 pozdrawiam,
37 Grzegorz Kubiak