From: Ruzsinszky Attila <ruzsinszky.attila@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Re: gentoo mellé XP és
Date: Mon, 19 Jul 2010 08:08:06
Sziasztok!

Ismét elővenném a témát ...

Eljött az idő, hogy visszakerültek az OS-ek a gépre.
Természetesen nem úgy működik, ahogy szeretném.

sda1 - XP
sda2 - W7
sda4 - Extended
sda5 - swap
sda6 - SuSE 11.2
sda7 - Ubuntu 10.04
sda8 - SuSE 9.3
sda9 - vegyes
sda10 - itt lenne a Gentoo ...

A fő bajom most, hogy nem tudom bootoltatni a Win-eket
egyenként!
XP és SuSE 11 megy (övé a GRUB), a többi nem.

Mi a macera tárgya?
Ez egy olyan "sokas" bootoló gép lenne, amihez nincs
monitor, bill., egér és hálózaton kezelném RDesktop-pal
és/vagy VNC-vel. Ezzel nincs is baj.
OS-ek látják egymás partícióit. Win-ek az ext2fsd-vel, NTFS-t
pedig a Linux csípőből.

Mit és hogyan kéne tennem, hogy a Win-ek maguk között NE
dual boot-osak legyenek, mert ott nem fogok tudni választani
közülük.

Volt egy alternatív út, amikor az XP Sajátgép/Tulajdonságok/
Speciális/Indítás és helyreállításnál lehetne választani, hogy
ki legyen a default, de:
1. Ez üres nálam!!! (ebben a konkrét esetben)
2. Nem szép, mert GRUB-ból jobb lenne intézni mindent, ahol
csak át kell írnom a default értékét a kívántra.

Most ott tartok már, hogy W 7-et el se tudom indítani,
mert a szerencsétlen a boot cuccaival beköltözött az XP
alá, azt újra raktam, hátha ettől lesz bejegyzés az Indítás és ...
ablakban (lett kettő is, de W 7 innen se indítható), így a W 7
partíción nincs semmi boothoz szükséges fájl, vagy könyvtár.

Próbáltam a W 7 DVD-jével helyreállítani, de nem sikerült.
Ha sikerült volna is, akkor se hiszem, hogy ne az XP-be barmolt
volna bele ismét.

"Tanárnő kérem, az úgy kezdődött:" hogy az XP install CD az Extended
partíció végméretét "ráhúzta" az éppen aktuális kiosztás utolsó
partíciójának végére (ugrott a szabad hely, ill. maradt volna az sda3-ra
és nincs több partícióm), valamint elállítgatta az sda1 és sda2 végét,
méghozzá úgy, hogy sda1 vége = sda2 eleje és ugyan ezt tette az
sda2 és sda4-gyel! Hú de megőrültem neki. Ezután ugatott az fdisk,
hogy nem cilinder határon van az sda1 és sda2.

Most gondban és tanácstalan vagyok.
Minden ötlet érdekel!

partimage-val lementettem mindent.
Köszönettel: