From: Testa <testa.a.tapos@×××××.com>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Re: [gentoo-user-hu] Re: gentoo mellé XP és
Date: Mon, 19 Jul 2010 10:03:56
1 Virtualbox :P
2 Ennyi reset nem is tesz jót a gépnek.
5 2010/7/19 Ruzsinszky Attila <ruzsinszky.attila@×××××.com>:
6 > Sziasztok!
7 >
8 > Ismét elővenném a témát ...
9 >
10 > Eljött az idő, hogy visszakerültek az OS-ek a gépre.
11 > Természetesen nem úgy működik, ahogy szeretném.
12 >
13 > sda1 - XP
14 > sda2 - W7
15 > sda4 - Extended
16 > sda5 - swap
17 > sda6 - SuSE 11.2
18 > sda7 - Ubuntu 10.04
19 > sda8 - SuSE 9.3
20 > sda9 - vegyes
21 > sda10 - itt lenne a Gentoo ...
22 >
23 > A fő bajom most, hogy nem tudom bootoltatni a Win-eket
24 > egyenként!
25 > XP és SuSE 11 megy (övé a GRUB), a többi nem.
26 >
27 > Mi a macera tárgya?
28 > Ez egy olyan "sokas" bootoló gép lenne, amihez nincs
29 > monitor, bill., egér és hálózaton kezelném RDesktop-pal
30 > és/vagy VNC-vel. Ezzel nincs is baj.
31 > OS-ek látják egymás partícióit. Win-ek az ext2fsd-vel, NTFS-t
32 > pedig a Linux csípőből.
33 >
34 > Mit és hogyan kéne tennem, hogy a Win-ek maguk között NE
35 > dual boot-osak legyenek, mert ott nem fogok tudni választani
36 > közülük.
37 >
38 > Volt egy alternatív út, amikor az XP Sajátgép/Tulajdonságok/
39 > Speciális/Indítás és helyreállításnál lehetne választani, hogy
40 > ki legyen a default, de:
41 > 1. Ez üres nálam!!! (ebben a konkrét esetben)
42 > 2. Nem szép, mert GRUB-ból jobb lenne intézni mindent, ahol
43 > csak át kell írnom a default értékét a kívántra.
44 >
45 > Most ott tartok már, hogy W 7-et el se tudom indítani,
46 > mert a szerencsétlen a boot cuccaival beköltözött az XP
47 > alá, azt újra raktam, hátha ettől lesz bejegyzés az Indítás és ...
48 > ablakban (lett kettő is, de W 7 innen se indítható), így a W 7
49 > partíción nincs semmi boothoz szükséges fájl, vagy könyvtár.
50 >
51 > Próbáltam a W 7 DVD-jével helyreállítani, de nem sikerült.
52 > Ha sikerült volna is, akkor se hiszem, hogy ne az XP-be barmolt
53 > volna bele ismét.
54 >
55 > "Tanárnő kérem, az úgy kezdődött:" hogy az XP install CD az Extended
56 > partíció végméretét "ráhúzta" az éppen aktuális kiosztás utolsó
57 > partíciójának végére (ugrott a szabad hely, ill. maradt volna az sda3-ra
58 > és nincs több partícióm), valamint elállítgatta az sda1 és sda2 végét,
59 > méghozzá úgy, hogy sda1 vége = sda2 eleje és ugyan ezt tette az
60 > sda2 és sda4-gyel! Hú de megőrültem neki. Ezután ugatott az fdisk,
61 > hogy nem cilinder határon van az sda1 és sda2.
62 >
63 > Most gondban és tanácstalan vagyok.
64 > Minden ötlet érdekel!
65 >
66 > partimage-val lementettem mindent.
67 > Köszönettel:
68 > Ruzsi
75 www.airndsoft.com
76 Artificial Intelligence Research aNd Development Software Company