From: Zrubecz Laszlo <mail@×××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-hu] gcc unmerge
Date: Tue, 02 Jan 2007 22:31:48
POLONKAI Gergely írta:
> probalok osszerakni egy olyan gentoo rendszert, ami minel kisebb
Ha még nem tetted volna, akkor a FEATURES-hez add hozzás a következőket: "nodoc noinfo noman"
> Most odaig jutottam, hogy majdnem raferek egy 256 MB-os lemezre, es > ettol mar csak az valaszt el, hogy az egyebkent felesleges csomagokat > (gcc, make, portage, ilyenek) toroljem (nyugodt szivvel, mivel az egesz > egy masik gepen keszul egy mukodo rendszeren.
A portage eltávolítása érdekes kérdés (nem is olyan nagy, hogy ezzel sok helyet nyerjél), de a többit simán el lehet. a probléma, hogy a gcc csomag tartalmazza a libc-t és társit, ami mindenkinek kell. Ezért fel kell tenni a következő csomagot: sys-libs/libstdc++-v3 Ehhez persze az kell, hogy (ideális esetben) 3.3.4-es gcc-vel legyenek forgatba a csomagok... Ekkor le lehet szedni a gcc, make, és társait. De ezek után figyelni kell arra, hogy teljes rendszerfrissítéskor vissza akar majd menni... Én egyébként egy tűzfal, és egy htpc célra kihegyezett gentoo-t is faragok hasonló módon... Saját profile, előre forgatott bináris csomagok, stb... Amivel még lehet helyet spórolni: localepurge, vagy globális -nls USE flag... Zrubi. -- gentoo-user-hu@g.o mailing list