From: Peter <pied@××××××.com>
To: gentoo-user-pl@g.o
Subject: Re: [gentoo-user-pl] jaja po instalce
Date: Wed, 25 Jun 2003 15:13:23
1 Piotr wrote:
2
3 >W liście z śro, 25-06-2003, godz. 18:16, Peter pisze:
4 >
5 >
6 >>Witam, jestem po calej nocy kompilowania systemu na drugim kompie,
7 >>dokladnie takim samym jak ten na ktorym Gentoo chodzi juz od 4 miesiecy.
8 >>
9 >>Do czasu ostatniego wydania base-layouts cala instalacja szla bez
10 >>problemow a start byl miodzio, tym jednak razem, po ponownej kompilacji
11 >>(juz nie licze ktorej :) ) system zaczal robic "jaja"
12 >>Po pierwsze przy starcie zaczal wrzeszczec o nieistniejace moduly
13 >>/dev/rtc i /dev/misc/rtc . Ciekawe, ze nigdy wczesniej nie bylo problemu.
14 >>Po drugie zaczal sie czepiac podczas kawalku "Cleaning /var/lock,
15 >>/var/run" z komunikatem "xargs: environment is too large for exec"
16 >>
17 >>Po trzecie: mc zaczal wrzeszczec o brak uprawnien do /tmp/mc-[user] i
18 >>postanowil wsadzic tempa do /tmp
19 >>
20 >>Do tego dochodzi problem z ustawienaimi lokalnymi, ale juz wiem jak
21 >>sobie z nim poradzic.
22 >>
23 >>Czy ktos moze mi powiedziec co dzieje i jak mam sobie poradzic z tymi
24 >>"niedorobkami". Taki start systemu lekko mnie denerwuje.
25 >>
26 >>
27 >Ja bym to nazwal "niedoczytaniem"
28 >zrobiles etc-update prawda? :))
29 >moduły sa ladowane teraz z innego pliku a twoj dotychczasowy jest
30 >nadpisany jako link do tamtego. i pewnie nadpislaes /etc/group??? devfsd
31 >fstab? /tmp musi byc 1777
32 >
33 >
34 >
35
36 Hmm, czytac to ja umiem, a o zmianie to ja wiem, bo umiec to ja umiec
37 czytac :)
38
39 A co do instalki, to nie przenosilem zadnych plikow konfiguracyjnych
40 miedzy systemami, na drugim kompie system zostal postawiony od zera z
41 nowego Live a konfiguracja napisana "z palca".
42 Pierwszy start po rebocie czystego systemu "wyplul" pierwsze i drugie.
43
44 Dodam, ze nawet na "starym" systemie, po aktualizacji base-layout
45 zaczely sie problemy, o czym zreszta pisalem.
46
47 Co do mc to poradzilem sobie, niedopatrzenie w zmianie uprawnien.
48
49 Pozdr.
50 Peter