From: "Jean-François Maeyhieux" <b4b1@××××.fr>
To: gentoo-user-fr@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-fr] Multiposte - vlc
Date: Mon, 13 Mar 2006 13:54:47
1 Le lundi 13 mars 2006 à 13:59 +0100, Christophe Garault a écrit :
2 > Fifre a écrit :
3 >
4 > >Et ainsi de suite.
5 > >Quelqu'un a t'il une idée ???
6 > >Merci beaucoup ,
7 > >Fifre.
10 > Je n'y connais pas grand chose, mais est-ce que ton vlc a bien été
11 > compilé avec le USE stream? Si en plus tu pouvais nous donner le
12 > résultat d'un "equery uses vlc " ce serait farpait. ;)
15 > Et sous les vieux haubans rongés de lente usure,
16 > Poulies aux yeux crevés sur l'infini perdu,
17 > Témoins momifiés des hommes disparus,
18 > Quel dieu féroce a pétrifié dans vos membrures
19 > Les fantômes railleurs de vos orgueils vaincus.
20 > - Anita Conti.
21
22 Alors là ! Comme dirais l'autre, ça m'interesse !
23
24 En effet, j'ai le même problème. Et Fifre m'a devancé sur cette
25 question.
26
27 Je tiens à préciser que j'ai fais des essais pour comprendre sous
28 windows en mode routeur et non routeur de la freebox. Et donc à l'heure
29 actuelle j'ai réussi à voir des chaînes TV sous wind'oz qu'en mode non
30 routeur et encore, réussir à ouvrir la playlist avec vlc (de freeplayer,
31 le pkg fourni par free) semble être un sport particulier. Vlc ouvre le
32 fichier playlist qu'en renseignant l'item "ouvrir avec" du menu bouton
33 droit sur le fichier de la playlist contenant les chaînes TV.
34
35 Côté linux, j'ai compilé vlc avec toutes les options adéquates mais cela
36 ne donne rien (même problèmes que Fifre).
37 Pour les USE flags de vlc: (attention, c'est à la sauce mplayer !)
40 # equery uses vlc
41 [ Searching for packages matching vlc... ]
42 [ Colour Code : set unset ]
43 [ Legend : Left column (U) - USE flags from
44 make.conf ]
45 [ : Right column (I) - USE flags packages was installed
46 with ]
47 [ Found these USE variables for media-video/vlc-0.8.4a-r1 ]
48 U I
49 - - 3dfx : Adds support for 3dfx video cards to XFree86. See:
50 voodoo3
51 + + X : Adds support for X11
52 + + a52 : Enables support for decoding ATSC A/52 streams used
53 in DVD
54 + + aac : Enables support for MPEG-4 AAC Audio
55 - - aalib : Adds support for media-libs/aalib (ASCII-Graphics
56 Library)
57 + + alsa : Adds support for media-libs/alsa-lib (Advanced Linux
58 Sound Architecture)
59 - - altivec : Adds support for optimizations for G4 and G5/ppc970
60 processors
61 - - arts : Adds support for aRts: the KDE sound daemon
62 - - avahi : Support for avahi mdns daemon.
63 - - bidi : Enables bidirectional language support
64 - - cdda : Enables libcdda cd audio playback support.
65 - - cddb : Access cddb servers to retrieve and submit
66 information about compact disks.
67 - - corba : Enables corba interface support.
68 - - daap : Enables DAAP shares services discovery support.
69 - - debug : Tells configure and the makefiles to build for
70 debugging. Effects vary across packages, but generally it will at least
71 add -g to CFLAGS. Remember to set FEATURES=nostrip too
72 + + dts : Enables libdts (DTS Coherent Acoustics decoder)
73 support
74 - - dvb : Adds support for DVB (Digital Video Broadcasting)
75 + + dvd : Adds support for DVDs
76 - - esd : Adds support for media-sound/esound (Enlightened
77 Sound Daemon)
78 + + fbcon : Adds framebuffer support for the console, via the
79 kernel
80 + + ffmpeg : Enable ffmpeg support
81 - - flac : Adds support for the flac audio codec
82 - - ggi : Adds support for media-libs/libggi (non-X video
83 api/drivers)
84 + + gnutls : Adds support for net-libs/gnutls
85 + + hal : Enable Hardware Abstraction Layer (HAL) support
86 + + httpd : Enables a web based interface for vlc.
87 - - joystick : Add support for joysticks in all packages
88 - - libcaca : Add support for colored ASCII-art graphics
89 - - lirc : Adds support for lirc (Linux's Infra-Red Remote
90 Control)
91 + + live : Enables LIVE.com support.
92 + + matroska : Adds support for the matroska container format
93 - - mod : Enables Mod demux support.
94 + + mp3 : Add support for reading mp3 files
95 + + mpeg : Adds libmpeg3 support to various packages.
96 + + ncurses : Adds ncurses support (console display library)
97 + + nls : Adds Native Language Support (using gettext - GNU
98 locale utilities)
99 - - nsplugin : Builds plugins for Netscape compatible browsers
100 + + ogg : Adds support for the Ogg container format (commonly
101 used by Vorbis, Theora and flac)
102 + + opengl : Adds support for OpenGL (3D graphics)
103 - - oss : Adds support for OSS (Open Sound System)
104 + + png : Adds support for libpng (PNG images)
105 + + real : Enables real audio and RTSP modules.
106 + + samba : Adds support for SAMBA (Windows File and Printer
107 sharing)
108 - - screen : Enables screen capture support.
109 - - sdl : Adds support for Simple Direct Layer (media library)
110 + + shout : Enables libshout output.
111 + + skins : Enables support for the skins2 interface.
112 - - speex : Adds support for the speex audio codec
113 + + stream : Enables vlc to stream video.
114 + + svg : Adds support for SVG (Scalable Vector Graphics
115 http://www.w3.org/TR/SVG ). This option is mainly intended for users
116 that tend to browse multimedia sites frequently.
117 - - svga : Adds support for SVGAlib (graphics library)
118 + + theora : Adds support for the Theora Video Compression Codec
119 + + truetype : Adds support for FreeType and/or FreeType2 fonts
120 - - v4l : Enables video4linux support
121 - - vcd : Video CD support
122 + + vlm : New videolan (media) manager (vlm), a little manager
123 designed to launch and manage multiple streams from within one instance
124 of VLC.
125 + + vorbis : Adds support for the OggVorbis audio codec
126 + + win32codecs : use win32codecs package for dll avi decoding support
127 (wmv and what not)
128 + + wxwindows : Adds support for wxWindows/wxGTK GUI toolkit
129 - - xinerama : Add support for the xinerama X11 extension, which
130 allows you to stretch your display across multiple monitors
131 - - xml2 : Check/Support flag for XML library (version 2)
132 (deprecated, use xml)
133 + + xosd : Sends display using the X On Screen Display library
134 + + xv : Adds in optional support for the Xvideo extension (an
135 X API for video playback)
136
137 Voilà !
138
139 Mais je pense que la piste première reste d'utiliser le pkg Freeplayer
140 (freeplayer-linux-20050905.tgz) fourni par Free qui comporte son propre
141 VLC dédié à cet usage dans un premier temps.
142 A télécharger sur la page "Multiposte" du site de Free.
143 Puis décompresser l'archive et éditer le fichier install.sh pour
144 renseigner le path d'installation comme par exemple:
145
146 DEFAULT_INSTALL_PATH='/opt/freeplayer'
147
148 histoire de ne pas installer les fichiers n'importe où...
149
150 Ce qui est bizarre après installation, ce sont les archives que l'on
151 trouve dans l'arborescence:
152
153 /opt/freeplayer/
154 |-- README
155 |-- bin
156 | |-- fbx-playlist
157 | |-- fbx-playlist.pl
158 | `-- vlc-fbx.sh
159 `-- share
160 |-- doc
161 | |-- html-rs.pdf
162 | `-- options-playlist.txt
163 |-- fbx-playlist-1.1.tar.gz
164 |-- http-fbx
165 | |-- browser.html
166 | |-- config.html
167 | |-- env.html
168 | |-- freeplayer.gif
169 | |-- guide.html
170 | |-- help.html
171 | |-- info.html
172 | |-- mfreeplayer.gif
173 | |-- options.html
174 | |-- play.html
175 | |-- playlist.html
176 | `-- settings.html
177 `-- vlc-0.8.4-fbx-2.tar.gz
178
179 Bon voilà moi de mon coté où j'en suis, je devrais inspecter cela encore
180 ce soir mais là je n'ai plus le temps... Je pense continuer en essayant
181 de voir ces archives installés par freeplayer...
184 Zentoo
185
186 PS: l'installer est un défi intéressant mais le résultat restera
187 décevant, vu le contenu des chaînes TV.... (opinion personnelle)
193 PGP Public Key = http://pgpkeys.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x63DB4770
194 Key ID = 63DB4770 Tuttle (JFM) <b4b1@××××.fr>

Attachments

File name MIME type