From: "Jean-François Maeyhieux" <b4b1@××××.fr>
To: gentoo-user-fr@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-fr] [ReiserFS] Notail was : [Reinstall] Grub "Error 15 : File not found"
Date: Tue, 16 Aug 2005 12:59:49
1 Un petit ajout suite à la lecture de cette page:
2
3 http://www.namesys.com/mount-options.html
4
5 où on peut lire:
6
7 notail
8
9 By default, ReiserFS stores small files and `file tails'
10 directly into the tree. This confuses some utilities like LILO.
11 This option is used to disable packing of files into the tree.
12
13 Je suppose que l'on peut considerer GRUB comme étant un "like LILO".
14
15 De toute facon, je conseille fortement l'utilisation de l'option notail,
16 dans le cas d'utilisation pour la partition de boot car je crois
17 fortement que GRUB ne sais pas acceder à un fichier stoqué sans l'option
18 notail. Voici une erreur de grub correspondante:
19
20 31 : File is not sector aligned
21 This error may occur only when you access a ReiserFS partition
22 by block-lists (e.g. the command install). In this case, you
23 should mount the partition with the `-o notail' option.
26 Voili, voilou...
27
28 TuTTle

Attachments