From: "Szegedi György" <sagal@××××.hu>
To: gentoo-user-hu@l.g.o
Subject: [gentoo-user-hu] Vlan route
Date: Mon, 05 Nov 2007 23:42:16
1 Üdv!
2
3 Segítséget szeretnék kérni az alábbiakhoz:
4
5 Az itthoni hálózatomban van egy router , dhcp szerver gép. Gentoo figyel
6 rajta.
7
8 Ez a gép kívülről egy picikét érdekes hálózat tagja, mert dinamikusan kap
9 egy IP-t, 92.xx.xx.xx tartományból, de mindamelett
10 ezzel egyidőben egy VLAN tagja is szintén dinamikusan 10..x.x.x
11 IP-vel.Ezeket a szolgáltatóm adja.
12
13 Ezen a rendszeren működik IPTV rendszer is, ami a VLAN-on keresztül megy.
14 Remélem eddig érthető tudok maradni.
15
16 Namost, ha nem a routerem mögül, hanem egy snassz win-es géppel csatlakozom,
17 akkor kapok valamilyen publikus IP-t, meg ugye a VLAN tagjává
18 is válok egy dinamikusan osztott IP-vel. És tudok pl. VLC-vel tv-t nézni.
19
20 Ez a router gép mögül, a belső hálómon nem megy.
21
22 Ehhez lenne szükségem segítségre, hogy ide gondolom pusztán nem csak
23 iptables-re lenne szükség, de ez csak a gyanúm.
24 Nem tudom, hogy a VLAN routing feltétlenül Bridge is egyben, vagy most mi is
25 van ilyenkor???
26 Teljes képzavarban vagyok, aki tudja, moagyarázza el legyen olyan aranyos,
27 hogy mit kellene tennem ahhoz, hogy a belső hálómon lévő gépekel tudjak
28 csatlakozni a a külső VLAN-hoz és ezzel tudjak TV-t nézni a belső hlózat
29 bármelyik gépén....
32 minden nemű felvilágosítást, segítséget előre is megköszönök
35 Szegedi György