From: Krzysztof Dorosz <cypreess@×××××.cc>
To: gentoo-user-pl@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-pl] kacpid - 100% obciazenie procesora
Date: Tue, 08 Nov 2005 15:05:28
1 Zrobilem co polecaliscie i juz myslalem ze jest dobrze, a tu po 2.50h
2 uptimu bęc.
3
4 Najpierw włączyl sie samoczynnie wentylator - i zaczal non stop pracować
5 (pierwszy objaw) w normalnej pracy wentylator wlacxza sie na kilkanascie
6 sekund jesli juz musi.
7
8 Potem zauwazam ze interfejs /proc/acpi przestaje reagować(nie mozna
9 zmierzyc temp).
10
11 No i potem kacpid pokazał co potrafi, 100% użycia proca.
14 Z tymże nie bardzo wiem czy wszystko dobrze zrobilem. Zmienilem tylko
15 typ governora na userspace, wszystkie inne typy wsadzilem w moduly (zeby
16 ich nie bylo w kernelu), oraz sciagnalem powernowd, wystartowalem demona.
17
18 skalowanie cpu bylo napewno inne, bo powernowd stopniowo skokami
19 podnosci i obniza predkosc, a ondemand od razu daje FULL moc i MiN moc
20 bez tych skokow, i to bylo widać.
21
22 ehhh. co dalej mam robić? Przeciez nie wierze ze tak zajbeista firma jak
23 asus ma zle zrobione acpi, do tego setki ludzi ma ten sal problem u siebie.
27 Krzysztof Dorosz {*} http://cypreess.dione.cc
28 {*} Have you ever retired a human by mistake? {*}