From: Colombo <colgen@×××××.pl>
To: gentoo-user-pl@g.o
Subject: Re: [gentoo-user-pl] xfree i riva 128 zx i pare innych spraw
Date: Thu, 18 Sep 2003 18:49:18
1 On Thu, 18 Sep 2003 20:07:41 +0200
2 Piotr Stach <yabdach@×××××××××××.pl> wrote:
3
4 > Z tego co wiem (a również posiadam taką kartę) nie ma sterowników do
5 > Rivy 128 wykorzystujących możliwości 3d tej karty. Bez różnicy czy to
6 > w Xach 3 czy 4. Zresztą w XFree86-3.3 nie było wsparcia dla OpenGL,
7 > istniały osobno biblioteki Mesa (to ostatnie zdanie może być nie do
8 > końca prawdziwe - jeżeli tak to pewnie ktoś mnie poprawi).
9 > Tak więc daj sobie spokój z wersją 3.
10 > Moja rada na Quake - zmień kartę, chociażby na TNT.
11
12 Chyba tak zrobie, ale juz chociazby z samej ciekawosci i na przyszlosc
13 chcialbym wiedziec czy jest mozliwosc podania przy emerge wersji
14 programu?
15
16 > Prawdopodobnie program znajduje się w katalogu /sbin lub /usr/sbin -
17 > zwykły user nie ma wpisanej do nich ścieżki w zmiennej PATH - więc nie
18 > "widzi" programów bez podania pełnego dostępu.
19 > Jeżeli nie masz uprawnień do uruchomienia tego programu jako zwykły
20 > user to możesz to rozwiązać na kilka sposobów:
21 > * najprostszy: dodać atrybut +s poleceniu pon tj. `chmod a+s pon`;
22 > * ładniejszy: stworzyć grupę userów którzy mają prawo ten program
23 > uruchomić, dopisać się do grupy i zmienić grupę tego programu na
24 > utworzoną dodając dla niej atrybut +x;
25 > * zainteresować się sudo;
26
27 Dzieki, robilem chmod +s, ale oczywiscie o sciezce zapomnialem, taki
28 idiotyczny blad ;)
29
30 > A tu Ci nie pomogę, mam starą HP690. Wydaje mi się, że seria 7xx to
31 > windrukarki, ale nie wiem bo nigdy nie miałem styczności z takową.
32
33 Tak, wyczytalem ze to windrukarka i w tym wlasnie problem, w redhacie
34 dzialala ale oczywiscie w redhacie to wszystko sie odbylo poza wiedza
35 uzytkownika wiec nie wiem za bardzo co zrobic, a nigdy nie instalowalem
36 drukarki w linuxie. Wszystkie faqi zakladaja ze przy przekierowaniu
37 pliku testowego do /dev/lp0 drukarka drukuje i opisuja dalsza
38 konfiguracje, u mnie wlasnie to nie dziala i na tym polega moj dramat
39 ;).
40
41 Pozdrawiam
42 Colombo