From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] xkeyboard-config a xkbdata
Date: Mon, 11 Dec 2006 01:47:15
I mně se zalíbilo odpovídat sám sobě ;-)

> Hm, koukám, že to, co u mě funguje, je verze 0.8-r1, a k dispozici je > upgrade na 0.9. Upgraduji, vyzkouším. > Jak se chová setxkbmap cz -variant qwerty?
Po upgradu mi sice příkaz setxkbmap nehlásil žádnou chybu, nicméně přepínání na textovou konzolu přestalo fungovat. Rychlým porovnáním /usr/share/X11/xkb/symbols/cz a /usr/share/X11/xkb/symbols/latin (kterýžto soubor cz načítá) s ekvivalentními .../pc/cz a .../pc/latin na notebooku, kde mám xkbdata a přepínání konzol funguje, jsem nezjistil nic. Stav jsem napravil emerge -C xkeyboard-config && emerge xkbdata Možná někdy ze zvědavosti ještě zkusím vypátrat, co to může být v xkeyboard-config špatně, ale když mi xkbdata funguje, problém s ním jsem opravil snadno, pravděpodobně patří k nové distribuci Xorg, jak píše Marek Turnovec, a záměna xkeyboard-config za xkbdata se dá provést zcela hladce za chodu, nic mě k dalšímu pátrání nijak zvlášť netlačí. Čili problémy s přepínáním konzol lze odstranit downgradem xkeyboard-config pod verzi 0.9 (určitě na 0.8-r1) nebo přechodem z xkeyboard-config na xkbdata; patch odstraňující problém xkbdata s variantami české klávesnice jdu hned dát na bugzillu. Mějte se krásně. Honza Macháček -- gentoo-user-cs@g.o mailing list