From: "Honza Macháček" <Hloupy.Honza@×××××××.cz>
To: gentoo-user-cs@l.g.o
Subject: Re: [gentoo-user-cs] xkeyboard-config a xkbdata
Date: Mon, 11 Dec 2006 01:47:15
1 I mně se zalíbilo odpovídat sám sobě ;-)
2
3 > Hm, koukám, že to, co u mě funguje, je verze 0.8-r1, a k dispozici je
4 > upgrade na 0.9. Upgraduji, vyzkouším.
5 > Jak se chová setxkbmap cz -variant qwerty?
6
7 Po upgradu mi sice příkaz setxkbmap nehlásil žádnou chybu, nicméně
8 přepínání na textovou konzolu přestalo fungovat. Rychlým porovnáním
9 /usr/share/X11/xkb/symbols/cz a /usr/share/X11/xkb/symbols/latin
10 (kterýžto soubor cz načítá) s ekvivalentními .../pc/cz a .../pc/latin na
11 notebooku, kde mám xkbdata a přepínání konzol funguje, jsem nezjistil
12 nic. Stav jsem napravil emerge -C xkeyboard-config && emerge xkbdata
13 Možná někdy ze zvědavosti ještě zkusím vypátrat, co to může být v
14 xkeyboard-config špatně, ale když mi xkbdata funguje, problém s ním jsem
15 opravil snadno, pravděpodobně patří k nové distribuci Xorg, jak píše
16 Marek Turnovec, a záměna xkeyboard-config za xkbdata se dá provést zcela
17 hladce za chodu, nic mě k dalšímu pátrání nijak zvlášť netlačí.
18 Čili problémy s přepínáním konzol lze odstranit downgradem
19 xkeyboard-config pod verzi 0.9 (určitě na 0.8-r1) nebo přechodem z
20 xkeyboard-config na xkbdata; patch odstraňující problém xkbdata s
21 variantami české klávesnice jdu hned dát na bugzillu.
22 Mějte se krásně.
23 Honza Macháček